2021-07-02

Signum får ny visuell identitet

Signum Fastigheter AB har sedan starten 2014 etablerat sig som en utmanare på den svenska bostadsmarknaden. ACNE har nu tagit fram ny varumärkesplattform och visuell identitet för bolaget, och Casuality har tagit fram en ny hemsida.

Bostadsutvecklaren Signum utgår från vad en svensk medelinkomsttagare faktiskt har möjlighet att få i bostadslån, och producerar arkitektritade hus kunden har råd med. Deras modell bygger på att de kontrollerar hela kedjan – från byggrätter och produktutveckling, via den egna husfabriken, till försäljning och förvaltning.
De gör helt enkelt saker lite annorlunda – plockar bort mellanhänder och gör bostadsköp och bostadsägande enklare och tillgängligt för fler. Nu lanserar man en visuell identitet och hemsida som stämmer överens med den positionen. Bakom arbetet ligger ACNE.
– Det känns fantastiskt att äntligen få lansera den nya identiteten som speglar vårt varumärke, personlighet och position på marknaden. Vi har haft ett nära och bra samarbete med ACNE och ser fram emot fortsättningen säger Daniel Wengelin, CD på Signum.
ACNE har tagit fram en heltäckande identitet och position som utgår från budskapet “ett schysstare bostadsköp”. Den rullas nu ut i bolagets samtliga kanaler, ett arbete som genomförs tillsammans med kommunikationsbyrån 500.
– Det har varit väldigt spännande att utveckla ett varumärke med en ny identitet som representerar den disruptiva position som Signum håller. En annorlunda bostadsaktör som Signum kräver ett visuellt uttryck som skiljer sig från kategorin, något som vi är stolta över att ha skapat tillsammans säger Ori Mace, vd på ACNE.

Arbetsgrupp Signum
Daniel Wengelin
Hanna Kucera Wengelin
Fredrik Thunell

Arbetsgrupp ACNE
Ori Mace, Kundansvarig
Nicoline Brindfors, Projektledare
Pia Hansson Näslund, Senior Produktionsledare
Ramiro Oblitas, Creative Director
Ludvig Franzén, Design Director
Sara Edbom, Art Director
John Hammarström, Art Director
Joakim Lingström, Copywriter
Christian Sundgren, Strateg
Caroline Tell, Strateg

Arbetsgrupp Causality Agency
Henrik Frenne
Stefan Hansen

Arbetsgrupp 500
Karin Londré
Izabelle Ellison
Hjalmar Wiklander
Pontus Hammarström